2021年3月15日月曜日

Critics: ASA-P from Asahi Shimbun

I want to be a Vocaloid P! I get nauseous when I see features like that. You can be whatever you want to be. Although I do wish guys like "ASA-P" would go fuck themselves.

What is the definition of Vocaloid-P? Various opinions came flying out in twitter in Japanese. All of those are correct because the background is also vary. However, ASA-P is wrong perhaps because his background is not CGM culture. He is from Mass Media. 

The Asahi Shimbun is extreme left‐wing media in Japan. Sometimes this company publishes fabricated stories. We shouldn't trust them without holding something with our hand. This company is anachronistically Mass-oriented media. 

Moreover, ASA-P is a bystander of times. His position is like James George Frazer. I look down on him because his attitude is as if an Armchair Anthropologist. They critics need Participant observation, but they are nonsense because of lack of ability.

We need ”synchronicity” rather than philosophical definitions. Depending on the time and situation, the situation and definition changes every year, every decades. However, synchronicity is never change. 

cf. synchronicity 「共時性」


--------

ボカロPになりたい! ああいう特集を見ると吐き気がします。なりたいものになればいい。「朝P」のような人たちにはさっさとくたばってほしいですけどね。


ボカロPの定義とは?ツイッターでは日本語で様々な意見が飛び交います。背景は様々なので、それらは全て正しいと思います。しかし、朝Pの場合は、多分彼のバックグラウンドがCGM文化ではないので、間違っている。彼はマスメディア出身です。


朝日新聞は日本の極左メディアです。時には捏造記事を掲載することもあります。手放しで信じてはいけない。この会社は時代錯誤のマスメディアです。


また、朝Pは時代の傍観者です。ジェームズ・ジョージ・フレイザーのような立場。私が彼を見下しているのは、彼の態度があたかもアームチェア人類学者のようだからです。評論家には参与観察が必要だが、能力がないからナンセンスなのです。


昨今は哲学的な定義ではなく、「シンクロニシティ」が必要です。時代や状況によって、毎年、何十年にもわたって状況や定義は変わる。しかし、シンクロニシティは決して変わらない。